Strandet i Egypten

Som man har kunnet se på min Instagram, blev vores hjemrejse fra Egypten ikke helt problemfri. Status nu, er at vi skal flyve med et nyt fly i nat, så nu kommer vi hjem. (Håber vi)

Egentlig skulle vi flyve fredag klokken 14.15 og da vi alle var placeret i flyveren og den skulle starte var der en teknisk fejl. Den blev så forsøgt repareret, men fejlen opstod igen, og efter lidt over 5 timer i flyveren uden at lette måtte piloten altså konstatere at det var “en lortedag på kontoret” og at vi ikke kunne komme afsted.

Stemningen i flyet var på trods af timer i uvished faktisk rigtig hyggelig. Af en eller anden grund får sådan noget her bare folk til at snakke sammen, så at vi alle blev indlogeret på samme hotel har været helt perfekt.

Fredag nat fik vi ikke meget søvn, ved 1 tiden blev der ringet rundt til alle, og beskeden lød på at vi skulle op klokken 4.30 og i lufthavnen. En time senere blev vi så vækket af telefonen igen, og fik at vide at vi skulle spise morgenmad klokken 6.30 og der ville komme mere information klokken 8 lørdag morgen. Siden da har der hele tiden været nye undskyldninger og forsinkelser, og vi sad standby i lobbyen hele aftenen med kufferterne pakket. Da der stadig ikke var udsigt til at komme hjem lørdag aften ved 19-20 tiden begyndte de fleste at putte deres børn og håbe, at de så i det mindste kunne få sovet, men klokken 21 skulle vi afsted, for flyet var klar til at lette klokken 23.

Så ud i lufthavnen med os alle og igennem de mange kontroller af forskellig art igen igen. Jeg havde super ondt af alle dem med børn, da de lige var blevet lagt i seng og så blev vækket for at stresse ud i lufthavnen, her er jeg altså glad for at min baby stadig ligger i maven, selvom det også giver nogle udfordringer.

Til alles store skræk blev vi, klokken 1 om natten, efter noget ventetid, mødt af kaptajnen der måtte bringe den dårlige nyhed, at fejlen igen var opstået da han testede flyveren og tændte motorene.

Der var kaos, jeg tudede af udmattelse, sammen med en masse andre, og for rigtig mange var tålmodigheden og overskuddet løbet op. Klokken 2 i nat var vi så tilbage på hotellet, og de fleste har fået sovet og er igen friske, optimistiske og har fået overskuddet tilbage.

På den lyse side har vi mødt en masse søde mennesker. Vi kender alle sammen lidt hinanden nu, og hjælper hinanden hvor vi kan. Det har været helt vildt at se hvordan os ellers ret reserverede danskere, snakker på kryds og tværs nu, hvor vi har været sammen om at stå i den her situation.